Spektakl on-line

Teatr Baj Pomorski wystawia dwa spektakle on-line

Będą one dostępne za darmo przez 6 miesięcy na kanale YouTube Teatru: www.youtube.com/user/bajpomorski

Kapelusz Pani Wrony –
22 grudnia

Autor: Danuta Parlak
Reżyseria i adaptacja: Punch Mama
Scenografia: Dariusz Panas
Muzyka: Jan Gembala
Reżyseria obrazu i montaż: Ireneusz Maciejewski


Obsada:
Pani Wrona – Grażyna Rutkowska-Kusa
Myszka Bronisława – Marta Parfieniuk-Białowicz
Lisica, Wiewiórka, Wiatr – Krzysztof Grzęda
Dzięcioł, Wiatr – Jacek Pysiak
Niedźwiedź Barnaba, Wiatr – Mariusz Wójtowicz

W utworze Danuty Parlak Pani Wrona to wytworna dama, którą każdy podziwia za jej nienaganny szyk. Pewnego razu gubi jednak najcenniejszy element swej garderoby! Fakt ten stanowi dla niej powód do feerii rozpaczy. Po skrupulatnie dokonanym śledztwie okazuje się, że wyżej wymieniony Kapelusz przypadkiem odegrał niebagatelną rolę w życiu pewnej ptasiej rodziny. Pani Wrona z godnością akceptuje ten stan rzeczy. Czy jednak przez to zatraca swoją próżność? Czy próżności w ogóle można się wyzbyć? Nie wiadomo. Z pewnością jednak można chociaż w niewielkim stopniu dokonać w sobie zmiany na lepsze oraz poszerzyć zakres swojej świadomości.

Dzielny Ołowiany Żołnierzyk – 29 grudnia

Scenariusz (wg J. Ch. Andersena) i Reżyseria: Zbigniew Lisowski
Scenografia: Dariusz Panas
Muzyka: Zbigniew Krzywański
Realizacja wideo: Marcin Klawiński
Montaż: Paweł Brakoniecki
Osoby:
Malarz, Ołowiany Żołnierzyk, Narrator – Krzysztof Parda
Aktorka, Narrator – Dominika Miękus
Żona Malarza, Baletnica, Szczur, Narrator– Edyta Soboczyńska
Mama Małej Baletnicy, Koszmarny Bachor, Dziewczyna Skina, Szczur, Narrator – Anna Katarzyna Chudek
Skin, Szczur, Narrator – Andrzej Słowik
Muzyk – Zbigniew Krzywański
Mała Baletnica – Julia Tucholska

Doskonale znana wszystkim baśń Hansa Christiana Andersena traktuje o miłości niemożliwej. W naszym przedstawieniu poszerzamy jej wymiar tematyczny o kwestię zazdrości; o to, do czego jest ona w stanie doprowadzić i w jaki sposób możemy nauczyć się ją w sobie choćby odrobinę niwelować. Spektakl porusza także tak aktualny w obecnych czasach aspekt kondycji sztuki i kultury. Czy jest nam ona jeszcze w ogóle potrzebna? Co daje nam obcowanie z literaturą, muzyką, sztukami wizualnymi, teatrem? W „Dzielnym Ołowianym Żołnierzyku” zastosowane zostaną rozmaite techniki filmowania, a także odniesienia do różnorodnych dzieł z malarstwa i muzyki.